La percepció temporal

13 Novembre 2007 at 1:01 am Deixa un comentari

Què en penseu de la percepció temporal? És igual per tots? Una hora per a mi és una hora per a tu?

Últimament he pensat concretament en la percepció temporal mentre es dorm. De vegades em passa que rebo un SMS a les 2 de la matinada, després en rebo un a les 7 i em sembla com si els hagués rebut un rere l’altre sense temps entremig. En canvi l’hora o mitja hora abans d’adormir-me em passa el temps molt i molt lent. De fet em sembla com si en l’instant en què m’adormis, el temps ja no fos temps, si no una mena de estat tridimensional del món, en què no hi ha seqüencialitat si no que tot passa al mateix instant, realment com si es comprimís el temps.

He fet un petit esquema perquè s’entengui:

untitled.png

D’altres, tanco els ulls i quan els obro ja és de dia, i em sento que encara no he descansat. Suposo que aquests dies vindrien a ser dies en què la contracció del temps mentre dormo és tant gran que tot passa en un milisegon.

Tot això des del punt de vista que el temps canvia de velocitat, però bé, segurament no depèn tant del què faci el temps com del meu cervell i de com percebo jo el temps mentre dormo. Hauré de fer un estudi a fons sobre la percepció temporal…

Entry filed under: General. Tags: .

Com visitar webs amb Ñ correctament Durant quanta estona he fet PROP avui?

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RSS Twitter

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.

Flickr Photos

Palacio de cristal #iphone7 #takenwithaniphone7 #palaciodecristal #madrid #retiro #park #architecture #glass #blue #sky

Barcelona buildings #iphone7 #takenwithaniphone7 #barcelona #buildings #skyscraper #skyline #sky #sunset #night #agbar

Sailing Barcelona #iphone7 #takenwithaniphone7 #barcelona #sailing #sky #skyline #whotel #hotelw #sky #clouds #mediterranean

More Photos

Blog Stats

  • 47,970 hits

del.icio.us


