La flauta travessera

23 Juny 2007 at 12:22 pm 3 comentaris

Ara que ja tinc un peu a les vacances dedicaré un post al què, quan vaig començar, era el meu “segon instrument”, la flauta travessera.
L’origen de la flauta no és únic, ja que s’han trobat per exemple restes arqueològiques d’una flauta feta amb os de mamut, datada de fa 30.000 anys. També un fragment de fèmur d’ós jove amb dos forats va ser trobat a Eslovènia i es diu que és de fa 43.100 anys. Però el que més s’apropa al disseny actual és la flauta que van redissenyar durant el barroc, que va ser quan es van inventar les flautes fetes en “porcions”.
La primera flauta que vaig tenir era la típica Yamaha que fan comprar als estudiants, i al cap d’uns 6 anys o així em vaig comprar aquesta, també de Yamaha:

Físicament no s’aprecien gaire les diferències, però la diferència de so entre una i l’altra és increïble.

 

Els tipus de música que es poden tocar son molt variats, desde clàssica fins a rock passant per Jazz i coses innovadores com Flute-beatboxing xD Us poso alguns videos:
El gran Jean Pierre Rampal tocant una sonata de bach al 1957!!!

 

Rampal amb Claude Bolling uns anys més tard, interpretant Jazz a Versailles

 

Beatboxing amb flauta sobre el tema de Mario Bros!!!

 

I aquí jo a la Master Class amb el Claudi Arimany

 

Un dia d’aquests ja li dedicaré el post al piano ^^

Entry filed under: Música. Tags: .

Daltonisme [Experiència Personal] Connexions inalàmbriques

3 comentaris Add your own

  • 1. MuRe  |  24 Juny 2007 a les 4:28 pm

    En fi… sense comentaris… aquest tiu fent beatboxing amb una flauta trevessera, és com veure algú tocant el contrabaix i la bateria a la begada… aviam si un dia et veig tocant aquest instrument, que mola! el meu grup ens agradaria tocar la de Mago de Oz, la de Fiesta Pagana, pero encara em falta violí a tope. Si algún dia la fem , els puc proposar que la toquis amb nosaltres, que hi ha una flauta!. Apa disfruta de l’estiu i ja ens veurem.

    Chau!!!

    Respon
  • 2. Ladydal  |  2 Juliol 2007 a les 12:18 pm

    wolaa! sapss el teu xantatge sacabaraa aviat pk crec ke ja em defenso minimament en flauta! per cert, he decidit que també vull tocar la gralla… s un impuls fruit de les festes de sant cugat… al proxim any staré per barrakes fent saltirons amb la gralla! jaj muaaks

    Respon
  • 3. Laura Vidal  |  7 Abril 2008 a les 9:38 pm

    Jo tinc una companya que és diu Anabel Marín i toca en el conservatori de Terrassaen les esglesies de Sant Pere.
    Es la que toca més bé del conserbatori.
    Espero que us conecteu amb ella.
    El seu msn és el seguent:
    zerebrito95@hotmail.com

    Gracies per la vostre atenció

    Laura Vidal

    Respon

Deixa un comentari

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RSS Twitter

  • S'ha produït un error; probablement el canal ha deixat de funcionar. Torneu-ho a provar d'aquí una estona.

Flickr Photos

Onada #iphone7 #takenwithaniphone7 #sea #wave #mediterranean #water

Palacio de cristal #iphone7 #takenwithaniphone7 #palaciodecristal #madrid #retiro #park #architecture #glass #blue #sky

Barcelona buildings #iphone7 #takenwithaniphone7 #barcelona #buildings #skyscraper #skyline #sky #sunset #night #agbar

More Photos

Posts Més Vistos

Blog Stats

  • 47,970 hits

del.icio.us


